Spojte se s námi


Motorsport

Dnes je to sedm let od smrti Julese Bianchiho

Dnes je to přesně sedm let, co jezdec formule 1 Jules Bianchi zemřel v důsledku vážné nehody. Mladý Francouz přišel o život už ve svých 25 letech, kdy se během Velké ceny Japonska střetl s jeřábem, který odklízel jiný havarovaný vůz.

Publikováno

dne

Dnes je to přesně sedm let, co jezdec formule 1 Jules Bianchi zemřel v důsledku vážné nehody. Mladý Francouz přišel o život už ve svých 25 letech, kdy se během Velké ceny Japonska střetl s jeřábem, který odklízel jiný havarovaný vůz.

Francouz byl jezdcem, kterému každý věštil slibnou budoucnost. Byl jedním z největších talentů své generace a očekávalo se, že Bianchi nakonec přestoupí do Ferrari.

Podle Daniela Ricciarda by byl Bianchi u Ferrari velkou hvězdou, jakou se stal Leclerc. Bianchi však zemřel v roce 2015 na následky těžké nehody v Japonsku. Bylo mu 25 let.

Bianchi testoval v roce 2009 vůz Ferrari na španělském okruhu Jerez. V následujících letech byl Francouz dlouho v hledáčku týmu Force India, kde se stal testovacím jezdcem.

V roce 2013 se stal jezdcem týmu Marussia. Navzdory špatnému vozu Bianchi dokázal ukázat svůj talent.

GP Japonska

Během Velké ceny Japonska 2014 došlo ke katastrofě. Silný déšť způsobil, že vůz Adriana Sutila vyjel z trati. Zatímco maršálové pracovali na odstranění jeho vozu z trati, Bianchiho vůz sklouzl z trati přesně na stejném místě. Ve vysoké rychlosti se srazil s mobilním jeřábem.

Nehoda byla tak vážná, že Bianchi utrpěl vážné poškození mozku a skončil v kómatu. Francouz byl převezen z nemocnice v Japonsku do nemocnice v Nice. Tam zhruba o rok později, 17. července 2015, zemřel. Byl prvním jezdcem od Ayrtona Senny v roce 1994, který zemřel v důsledku nehody v závodě. Z úcty k Bianchimu bylo jeho startovní číslo 17 vyřazeno z používání ve formuli 1.

Vzhledem k tomu, že Bianchi byl prvním jezdcem formule 1, který zemřel po nehodě od smrti Ayrtona Senny, vytvořila FIA speciální výzkumnou skupinu. Tato skupina zkoumá složitost havárií a snaží se najít způsoby, jak snížit riziko havárie v podobných situacích. Tato skupina přišla s dnes už známou svatozáří.

HALO

Titanové výztuhy nad kokpitem mají jezdce chránit před odletujícími úlomky během havárie a po ní. Navzdory počátečním protestům některých jezdců při jejím zavedení v roce 2018 se již objevilo několik případů, kdy se svatozář přece jen ukázala jako nepostradatelný prvek zachraňující život na současných vozech Formule 1. Mnozí odpůrci si již nedokážou Formuli 1 bez svatozáře představit.

Zdroj: Wikipedia,GPblog, F1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.