Spojte se s námi


Motorsport

Další pohroma pro českou výpravu: Michek utrpěl velkou ránu a nabral ohromnou ztrátu. Jak se daří ostatním?

Za sebou máme jedenáctou etapu dakarské rallye, přičemž i čtvrteční účinkování přineslo jednu velmi negativní zprávu pro českou výpravu. Martin Michek inkasoval tvrdou ránu a nabral obrovskou ztrátu, solidně však zajel Martin Macík. Co tedy přinesl další den Rallye Dakar?

Publikováno

dne

Za sebou máme jedenáctou etapu dakarské rallye, přičemž i čtvrteční účinkování přineslo jednu velmi negativní zprávu pro českou výpravu. Martin Michek inkasoval tvrdou ránu a nabral obrovskou ztrátu, solidně však zajel Martin Macík. Co tedy přinesl další den Rallye Dakar?

Ve středu to byl Aleš Loprais a Martin Prokop, kteří na dlouhé hodiny uvízli v poušti, ve čtvrteční erzetě měl velké problémy Michek. První jmenovaný dokonce ani neměl dále pokračovat, díky servisnímu týmu se ovšem podařilo dostat jeho kamion do bivaku, kde na něm mechanici pracovali celou noc.

Inkasoval za to však penalizaci v podobě 24 hodin a nyní už to bude pouze o čestném dokončení dakarské rallye. Michek si na 127. kilometru po tvrdém skoku zničil ráfek u předního kola a v poušti tak strávil čtyři hodiny.

„Tlačil jsem dneska na pilu. Chtěl jsem ještě dopředu, jelo se mi krásně. Tahali jsme se s Rickym Brabcem jako psi, trošku se mi vzdálil. Tak jsem ho chtěl na planině dojet. Byla tam ale duna, které jsem si nevšiml, za ní sráz a poslalo mě to do dálky. Byla to šílená rána,“ vysvětloval Michek na Instagramu, jehož slova zároveň cituje server Sport.cz.

„Nespadl jsem, ale zničil se mi ráfek. Nemůžu s ním jet, protože bych se zabil,“ doplňuje. Pokračovat v závodě mohl jen díky hrdinskému činu dvojice ekvádorských závodníků – Juan Puga Michkovi daroval jedno ze svých kol.

Do cíle tak Michek sice dorazil, leč se vskutku významnou ztrátou čtyř a půl hodin. V celkovém pořadí se tak český závodník propadl až na pozici číslo 37. Na třicátém místě se momentálně nachází Milan Engel, 24. příčku si drží Jan Brabec, jenž čtvrteční erzetu zakončil až jako sedmatřicátý v pořadí.

Největší úspěch z našich legionářů zaznamenal Martin Macík, který dojel na skvělém čtvrté místě. Na prvních třech místech se nicméně opět nachází ruské hvězdy – Nikolajev, Karginov a Sotnikov, přičemž ten poslední jmenovaný nadále vede kategorii kamionů.

Loprais skončil v jedenácté etapě na sedmém místě, celkově však kvůli penalizaci a středeční velké ztrátě klesl ze čtvrté na průběžnou osmnáctou příčku.

Výrazně se také pracovalo na Prokopově autě. Jihlavský rodák nakonec v této erzetě dojel dvacátý se ztrátou devatenácti minut a 21 vteřin na vítěze Carlose Sainze. Sébastien Loeb pomalu ukrajuje manko, které má v celkovém pořadí na lídra, kterým stále je Násir al-Attíja. Aktuální rozestup činí osmadvacet minut.

Čtyřkolkář Zdeněk Tůma zakončil své působení v jedenácté erzetě na páté pozici a celkově si drží příčku čtvrtou.

Zdroje: Rallye Dakar, Sport.cz, Twitter

Reklama

Motorsport

Tomáš Enge znovu usedl za volant vozu, s nímž před dvaceti lety závodil ve Velké ceně F1

Pětačtyřicetiletý Tomáš Enge byl prvním českým jezdcem ve formuli 1 a vloni si poprvé vyzkoušel s vozem buggy Rallye Dakar. Letošní ročník slavné rallye vynechal, již nyní ale pracuje na tom, aby se za rok do Saúdské Arábie vrátil. Mezitím se bude věnovat výchově mladých okruhových jezdců, aby se jednou dostali třeba i do formule 1.

Publikováno

dne

Pětačtyřicetiletý Tomáš Enge byl prvním českým jezdcem ve formuli 1 a vloni si poprvé vyzkoušel s vozem buggy Rallye Dakar. Letošní ročník slavné rallye vynechal, již nyní ale pracuje na tom, aby se za rok do Saúdské Arábie vrátil. Mezitím se bude věnovat výchově mladých okruhových jezdců, aby se jednou dostali třeba i do formule 1.

Na loňském Dakaru získal Tomáš Enge zkušenosti, které by rád v budoucnu využil.

„Dakar je nejdelší závod, jaký jsem zažil. Prakticky jsem nevěděl, kam jedu, a technické závady, které vás v poušti potkají, řešíte na místě jen s pomocí spolujezdce,“ vzpomíná automobilový závodník na minulý Dakar v rozhovoru pro Deník.

Tvrdí, že Rallye Dakar je docela jiný svět, avšak se závody na okruhu má přece jen jedno společné. Ve finále chtějí všichni dojet co nejrychleji do cíle. Je otázkou, v jaké kategorii bude Enge případně startovat na Dakaru za rok.

Jeho spolupráce s Buggyrou už nepokračuje. „Existuje více možností, nejdřív je ale na Dakar potřeba sehnat sponzory. Zatím je předčasné o tom konkrétněji hovořit,“ krčí rameny.

Zatím je jisté, že Enge spolu se sestrou Lucií usednou za volant vozu Ford Escort z roku 1977 a pojedou pár vybraných podniků mistrovství ČR v rallye historických vozů.

„To auto je stejně mladé jako já (směje se). Pěkné na tom je, že ho postavil náš táta,“ vypráví závodník. Nyní v zimě Forda vylepšují, aby byli na sezonu dobře připraveni.

Kulaté výročí oslavil jízdou v původním monopostu

Loni uplynulo již dvacet let od tří startů ve Velkých cenách F1, kdy Enge nastoupil v týmu čtyřnásobného šampiona Alaina Prosta. Kulaté výročí oslavil jízdou v původním monopostu.

Přes internet se mu ho podařilo najít u francouzských sběratelů v pojízdném stavu a dokonce s číslem 03, s nímž před dvaceti lety závodil. S majiteli se domluvil, že ho převeze do Česka a že s ním na mosteckém autodromu odjede pár exhibičních kol.

„Zážitek to byl krásný, byla v tom i trocha nostalgie. Nejvíc mě potěšilo, když si modrý monopost Prost APO4 přišli do boxů zblízka prohlédnout tatínkové s desetiletými dětmi. Vyprávěli jim, že když byli malí, stálo tohle auto na startu Grand Prix společně s rudým ferrari Michaela Schumachera. Bylo to dojemné,“ sdělil prostřednictvím Deníku své dojmy Tomáš Enge.

Elektromobilita je v současné době na vzestupu a není vyloučeno, že časem dojde i k elektrifikaci formule 1. Mezinárodní automobilová federace se chce vyhnout plně elektrickým formulím, dokud to bude možné, nicméně Světová rada motorsportu plánuje od roku 2026 zvýšit výstupní výkon elektromotorů na 350 kW, což bude mít vliv i na formuli 1.

Sám Enge se domnívá, že je elektrifikace šampionátu výhled na několik desítek let.

Zdroj: Deník, fdrive.cz

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Úžasný comeback: Největší legenda a nejúspěšnější závodník WRC se po pauze vrací zpět!

Lepší dárek si fanoušci WRC a nejspíše i motorsportu jako takového nemohli přát. Velký comeback totiž ohlásil devítinásobný mistr světa a jedna z největších legend tohoto sportu. A představí se samozřejmě už v úvodním podniku nové sezóny v Monte-Carlu.

Publikováno

dne

Lepší dárek si fanoušci WRC a nejspíše i motorsportu jako takového nemohli přát. Velký comeback totiž ohlásil devítinásobný mistr světa a jedna z největších legend tohoto sportu. A představí se samozřejmě už v úvodním podniku nové sezóny v Monte-Carlu.

V letech 2004 – 2012 neoslavil celkový triumf nikdo jiný než Sébastien Loeb. Byl to právě tým Citroën Total v čele s Loebem, kteří v těchto letech WRC naprosto dominovali. Francouzský pilot se však pro sezónu 2022 připojí k týmu M-Sport Ford WRT a stává se tak součástí nové hybridní éry.

Po odchodu kopilota Daniela Eleny bude Loeba napříč mistrovstvím světa doprovázet dlouholetá členka jeho bezpečnostního týmu Isabelle Galmichová.

Není však jasné, do kolika podniků Loeb zasáhne, potvrzeno je zatím totiž pouze Monte-Carlo. Je ale pravděpodobné, že si francouzský závodník vybere i další závody. Spolu s jeho historicky největším sokem Sébastienem Ogierem budou závodit pouze v dílčích podnicích sezóny 2022.

Spekulace o jeho návratu se však šířily delší dobu, v minulých měsících navíc s Fordem testoval. Jasněji začalo být v prosinci, na konci roku se pak s M-Sportem měl dohodnout na podmínkách.

„Je to trochu náročnejší na řízení, ale je vzrušující mít ve vozech zase něco nového. Připadá mi to jako auta z roku 2017, ale s novou hybridní technologií. Když jsem testoval, překvapilo mě, jak skvěle je vyvážené, opravdu jsem si to užil,“ řekl Loeb v nedávném rozhovoru pro WRC.

Monte-Carlo bude Loebovou první zastávkou od ukončení dvouletého dílčího programu s Hyundai Motorsport v roce 2020. Zároveň se fanoušci dočkají vskutku historické bitvy mezi Loebem a Sébastienem Ogierem.

Osminásobný mistr světa však odešel z hlavního programu WRC a bude si vybírat pouze jednotlivé závody. I tak se ovšem všem nadšencům do WRC a celého motorsportu poštěstilo – v sezóně 2022 budeme pravděpodobně moci sledovat hned dvě legendy a ikony tohoto sportu!

„Mám rád to, co dělám a jakému sportu se věnuji. Vždy si řízení užívám, ale když jsem součástí podniku WRC, je to prostě úžasný pocit. Je to něco, co mě hodně baví,“ dodal Loeb.

„Myslím, že stále dokážu být konkurenceschopný. Monte-Carlo sice pro začátek není zrovna nejjednodušší závod, protože se mohou objevit velmi složité podmínky. Na tuto rallye ale mám dobré vzpomínky a je okolo toho vždy výborná atmosféra,“ uzavřel

Zdroje: WRC, Twitter

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Rallye Monte-Carlo Preview: Otvírák nové éry či návrat šampionů! Kdo má na to zvítězit?

Rallye Monte-Carlo otevírá vstup do nové hybridní éry a v neposlední řadě také sezónu 2022. Velkolepý návrat už v minulých dnech oznámil Sébastien Loeb, boj o celkové prvenství tak bude o to vyrovnanější. Koho tipujete na vítěze této rallye?

Publikováno

dne

Rallye Monte-Carlo otevírá vstup do nové hybridní éry a v neposlední řadě také sezónu 2022. Velkolepý návrat už v minulých dnech oznámil Sébastien Loeb, boj o celkové prvenství tak bude o to vyrovnanější. Koho tipujete na vítěze této rallye?

Konečně je to tady, nová sezóna a vstup do nové éry. WRC zadělává všem jejím fanouškům na vskutku atraktivní podívanou. Po pauze se do WRC totiž vrací legendární francouzský závodník a devítinásobný šampion Sébastien Loeb.

Není však jasné, do kolika podniků Loeb zasáhne, potvrzeno je zatím totiž pouze Monte-Carlo. Je ale pravděpodobné, že si francouzský závodník vybere i další závody. Spolu s jeho historicky největším sokem Sébastienem Ogierem budou závodit pouze v dílčích podnicích sezóny 2022.

Osminásobný mistr světa totiž odešel z hlavního programu WRC a bude si pouze vybírat jednotlivé podniky. V Monte-Carlu nicméně pomýšlí na další celkový triumf!

„Jako vždy je vzrušující jet v Monte-Carlu a moc se na to těším. I když už nebudu závodit v hlavním programu, tak jsem stále závodník a chci vyhrát. Vždy pracuji na tom, abych dal do konkrétního podniku všechno, a to také v Monte-Carlu udělám,“ prohlásil Ogier v rozhovoru pro WRC.

Po svém boku už však nebude mít svého tradičního kopilota, jenž Ogiera provázel celou kariérou. Julien Ingrassia se totiž na konci sezóny 2021 oficiálně rozloučil s kariérou kopilota, v nové éře tak bude francouzského závodníka doprovázet Benjamin Veillas.

Fanoušci nicméně v Monte-Carlu uvidí vskutku historickou bitvu. Loeb je držitelem devíti titulů mistra světa, což z něj dělá nejúspěšnějšího jezdce WRC. Ogier má pouze o jedno prvenství méně. Od roku 2004 neslavil titul nikdo jiný (kromě sezóny 2019, kdy zisk titulu oslavil Ott Tänak – pozn. red.) nevyhrál žádný jiný jezdec.

Rallye Monte-Carlo pak mělo v posledních dvou sezónách rozdílné vítěze. Vloni tuto rallye ovládl Ogier, ročník 2020 se zase nesl ve znamení belgického vítězství pro Thierryho Neuvillea.

V letech 2014 – 2019 však v Monte-Carlu kraloval právě Ogier, jenž bude i letos hlavním aspirantem na celkové prvenství této rallye.

Jak by tedy mohlo vypadat konečné pořadí v cíli? Čtvrteční dopolední shakedown naznačuje, že o vítězství budou bojovat jak Ogier a Loeb, tak i Neuville s Elfynem Evansem.

Podnik v Monte-Carlu čítá 17 etap, celkově jezdci najedou přes 296 kilometrů. První rychlostní zkouška začíná dnes, ve čtvrtek 20. ledna, a to po dvacáté hodině večerní. Kurzy na celkové umístění v úvodním dějství sezóny pak také najdete na stránkách sázkové kanceláře Tipsport.

Tak na koho si vsadíte?

Pokračovat ve čtení

Oblíbené