Spojte se s námi


Motorsport

Byl Hamilton naštvaný zbytečně? Mercedes zveřejnil, na jakém místě by dojel nebýt výměny pneumatik

Zajet do boxů či nikoliv? To byla otázka, jakou si ve Velké ceně Turecka pokládal Lewis Hamilton. Jeho tým jej nakonec donutil zastavit, což Hamiltona v první chvíli rozhořčilo. Mercedes však nyní přišel s predikcí, na jakém místě by dojel nebýt výměny pneumatik.

Publikováno

dne

Zajet do boxů či nikoliv? To byla otázka, jakou si ve Velké ceně Turecka pokládal Lewis Hamilton. Jeho tým jej nakonec donutil zastavit, což Hamiltona v první chvíli rozhořčilo. Mercedes však nyní přišel s predikcí, na jakém místě by dojel nebýt výměny pneumatik.

Velká cena Turecka nabídla jedno kontroverzní téma, a to zda na mokré trati v Istanbulu přezouvat či nikoliv. Lewis Hamilton chtěl zvládnout celý závod bez zastávky v boxech, jeho mechanici jej však nakonec do boxů povolali.

Abychom dali na srozuměnou, na suchu samozřejmě tohle není možné. Existuje pravidlo, které nařizuje nasadit v závodě dvě rozdílné směsi pneumatik, tudíž piloti musejí absolvovat alespoň jeden pit-stop.

Závodí-li se však za deštivých podmínek, nebo-li na mokré trati, toto pravidlo neplatí. Sedminásobného mistra světa Mercedes zavolal do boxů v 51. kole, byť se zastávkou sám Hamilton nesouhlasil. Proč?

Čím delší dobu totiž piloti strávili na jedné sadě pneumatik, tím vyšší přilnavost měli. Během kroužení na závodním okruhu se samozřejmě guma opotřebovává, za těchto mokrých podmínek ovšem tento faktor přišel jezdcům vhod.

Jakmile se z pneumatiky „vytratila“ ona měkká vrstva, fungovala tato specifikace nejlépe ze všech. Hamilton se tak po zastávce na nové sadě potýkal s problémy a dvě až tři kola byl výrazně pomalejším, než před ním jedoucí Charles Leclerc.

Před touto zastávkou se sice Hamilton nacházel na třetí pozici před Leclercem a Sergiem Pérezem, vzhledem k opotřebení pneumatik a čím dál menší přilnavosti by však několik dalších pozic ztratil.

Britský pilot navíc pomalu začínal ztrácet tempo, což byl hlavní důvod, proč jej mechanici Mercedesu zavolali do boxů. Technický ředitel týmu, James Allison, se k celé situaci vyjádřil následovně.

„Pokud se podíváme na celkové výsledky a časy, nejlepší variantou byla zastávka v boxech okolo 37. a 38. kola, kdy své pit-stopy absolvovali Valtteri Bottas a Max Verstappen,“ vysvětluje Allison na pozávodním brífinku Mercedesu.

„Kdyby Lewis udělal totéž, pravděpodobně by se dostal na čtvrté, možná i třetí místo. To by byl pro nás optimální výsledek,“ pokračuje.

„Namísto toho jsme zůstali déle na trati, přičemž jsme doufali, že pneumatiky vydrží. Poté jsme si ale uvědomili, že jsme měli zastavit. Následně už jsme jen hledali řešení, které nám zajistí nejmenší ztráty.

„Podle časového diagramu, který používáme pro nejrůznější predikce, to vypadalo, že s neustálou degradací pneumatik a ztrátou tempa dojedeme někde okolo sedmého nebo osmého místa,“ uzavřel.

Ano, Esteban Ocon sice zvládl závod bez jediného pit-stopu, Velkou cenu Turecka ovšem dokončil až na desáté příčce. A především, jeho hlavním cílem bylo udržet pro tým Alpine F1 první desítku.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.