Spojte se s námi


Motorsport

Budoucnost Schumachera? Je to 50 na 50, říká šéf Haasu Guenther Steiner. Jaké má německý závodník jiné možnosti?

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Publikováno

dne

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Šampion Formule 2 z roku 2020 debutoval v královně motorsportu v sezóně 2021, když se připojil k americkému týmu Haas. Právě v loňském roce však závodil ve zcela nekonkurenceschopném voze a po boku Nikity Mazepina.

V nové sezóně, respektive v prvních několika závodech, však i s mnohem výkonnějším monopostem nejprve žádné zlepšení nepřicházelo. Schumacher navíc hned o druhém závodním víkendu doslova rozstřelil svůj Haas v Saúdské Arábii, poté rozpůlil monopost také v Monaku.

Obě tyto nehody pak Haas stály více než jeden milion dolarů. Nutno podotknout, Schumacherovi se nejprve nedařilo ani ve F2, přičemž poté přišel zlom a Mick se stal šampionem.

A o angažmá ve Formuli 1 se dá říct něco velmi podobného. Zkrátka uplynula doba 18 měsíců a Schumacherovi se začalo dařit. První body získal na Silverstone, kde dojel osmý a zapsal tak své první čtyři body do šampionátu jezdců.

Hned v dalším závodě, a tedy ve Velké ceně Rakouska, zaznamenal ještě lepší výsledek, když dojel na skvělém šestém místě a získal dalších osm bodů. Nutno podotknout, Schumacher měl velmi blízko k bodům už v prvním podniku letošní sezóny (v Bahrajnu – pozn. red.), kde skončil jedenáctý.

Schumacher by pravděpodobně dojel na bodech také ve Velké ceně Kanady, nebýt poruchy motoru a následného odstoupení ze závodu.

V Maďarsku pak Haas nasadil upgrady, které ovšem nezafungovaly tak, jak americký tým původně zamýšlel. Na Hungaroringu tak dojel čtrnáctý, v Belgii sedmnáctý, v Nizozemsku třináctý a na Monze dvanáctý.

Mick se zlepšil, ale…

Dá se tedy říct, že Schumacher po prolomení magické lhůty 18 měsíců konečně posbíral první body a jezdí mnohem rozumněji než dřív. Bude to ale stačit, aby si mladý německý pilot zachoval místo nejen v Haasu, ale i ve Formuli 1?

Pokud by se americký tým rozhodoval, kterého jezdce si chce zachovat, byl by to velmi pravděpodobně Kevin Magnussen. Ten totiž Haasu doručil hned o 10 bodů víc, byť právě hned 10 bodů získal dánský pilot v úvodní Velké ceně Bahrajnu.

Velkou roli ale budou hrát také finance, což je oblast, kde Magnussen nad svým týmovým kolegou zkrátka vede. Co se ale týče výsledků v závodech, Schumacher porazil svého týmového kolegu desetkrát, zatímco Magnussen v tomto vzájemném souboji zvítězil pouze pětkrát.

Od Velké ceny Velké Británie pak byl Schumacher, kromě Velké ceny Francie, pokaždé ve výsledkové listině výše než dánský závodník.

Steinerovo vyjádření

„Stále hledáme, co je pro tým nejlepší. A jestli se díváme pouze na kvality, které jezdec přináší. Budu upřímný, nevíme, jestli Mick zůstane nebo ne. Měl velmi dobré závody v Kanadě, Británii a Rakousku, ale chybí mu důslednost – měl by být častěji takto silný,“ uvedl Steiner, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

„S rozhodnutím nikam nespěcháme a Mick má stále příležitost ukázat, co umí. Nemůžeme na nikoho vyvíjet tlak, to bychom se střelili do vlastní nohy,“ řekl Steiner v jiném rozhovoru, v tomto případě pro RTL.

„Nemusíme nikam spěchat, a to je to, co chtějí všechny ostatní týmy. Je to výhoda, kterou si nechceme vzít,“ uzavřel šéf Haasu.

Jiné alternativy

Pokud by tedy ono rozhodnutí Haasu dopadlo pro německého závodníka negativně, stále má dvě reálné možnosti, kde by mohl od příštího roku působit.

Stáj Williams totiž v pátek 23. září oficiálně oznámila konec Nicholase Latifiho a podle posledních spekulací se zatím žádný z potencionálních nápadníků nejeví jako vyložený favorit na zisk jeho sedačky.

Druhou možností by mohl být tým Alpine, který je ale spojován s přestupem Pierra Gaslyho z AlphaTauri. Na rozluštění celé hádanky si budeme muset ještě počkat. V létě se k nám však dostaly informace od důvěryhodného zdroje přímo z paddocku Formule 1.

A právě ty hovořily o tom, že se Mickovi měl chystat kontrakt v šampionátu DTM.

Zdroje: Paddock F1, Racing News 365, F1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.