Motorsport
Bagnaia triumfem v Malajsii sahá po titulu mistra světa! Quartararo třetím místem odkládá oslavy Ducati do Valencie
Francesco Bagnaia zvítězil v napínané Velké ceně Malajsie před svým krajanem Eneou Bastianinim. Motocykly Ducati doplnil na pódiu tovární jezdec Yamahy Fabio Quartararo.

Francesco Bagnaia zvítězil v napínané Velké ceně Malajsie před svým krajanem Eneou Bastianinim. Motocykly Ducati doplnil na pódiu tovární jezdec Yamahy Fabio Quartararo. Sedmým vítězstvím sezóny získal Bagnaia slibný bodový náskok na Quartarara před závěrečným kláním ve Valencii. Pouze vítězství Francouze a fatální pochybení Itala v posledním závodě letošního MS může tento souboj o titul mistra MotoGP obrátit vzhůru nohama!
Situace v šampionátu před závodem
Mistrovství světa silničních motocyklů poprvé po třech letech zavítalo na malajský okruh Sepang, kde se uskutečnil devatenáctý podnik letošní sezóny. Francesco Bagnaia si před závodem držel 14bodový náskok na svého největšího soupeře v boji o titul Fabia Quartarara.
Jezdci tovární Yamahy nezbývalo již nic jiného, než zariskovat a pokusit se o zázrak na trati, která, stejně jako drtivá většina ostatních v letošním kalendáři, svou charakteristikou seděla strojům Ducati.
O korunu šampiona ještě mohli fantazírovat Aleix Espargaró na aprilii a Enea Bastianini na satelitní ducati. Jejich ztráta na čelo nicméně činila natolik, že by museli zvítězit a zároveň doufat v špatný den a formu jak pro Bagnaiu, tak pro Quartarara.
Nervy drásající první půle závodu pro Ducati
Pole position uzmul v sobotu ohromujícím kolem Jorge Martín z týmu Pramac Ducati. Po startu si Španěl udržel první místo. Za jeho záda se však neuvěřitelně vyjevil Bagnaia startující z devátého místa na roštu.
Quartararo po pádu v kvalifikaci také skvěle odstartoval, na konci prvního kola se pohyboval v top 5 a útočil na hondu Marca Márqueze. Espargaró se naopak propadl o pár pozic, Bastianini se po první zatáčce závodu zařadil za Bagnaiu na třetí místo.

První tři místa tak držely motocykly z Bologni. Martín si vytvořil sekundový náskok, Bagnaia s Bastianinim jeli těsně za sebou. Za nimi bojovala dvojice Márquez, Quartararo. Mistr světa sezóny 2021 předjel osminásobného šampiona vnitřkem do poslední zatáčky pátého kola a hned zatroubil směrem k jezdcům Ducati.
Quarataro nutně potřeboval skončit na pódiu, pokud jeho sok Bagnaia zvítězí. Ovšem v sedmém kole mu usnadnil práci Martín, jež havaroval v rychlé levotočivé páté zatáčce. Do vedení se tak rázem dostal Bagnaia. Bastianini se ho však držel jako klíště a mnohokrát to vypadalo, že pošle svůj stroj pod svého krajana.
Jedenácté kolo přineslo zásadní zvrat. Bastianini zvedl tep do výšin všem fanouškům a zaměstnancům Ducati, když předjel Bagnaiu do čtvrté zatáčky. Vedoucí muž MS se nehodlal vzdát, předjížděcí manévr však Bastianinimu prozatím nevrátil.
Týmová režie? Nevypadalo to tak
Zdálo se, že si Bastianini chtěl urvat vítězství jen a jen pro sebe. Velké množství prostřihů do garáží tovární Ducati a Gresini naopak naznačovalo, že představitelé těchto týmů nebyli natolik spokojeni s vývojem Velké ceny.
Quartararo si držel třetí místo, Marco Bezzecchi na ducati týmu VR46 se však nebezpečně blížil na záda rodáka z Nice. Pakliže by Bezzecchi předjel Quartarara a Bagnaia se vrátil do vedení, titul jezdců by se přestěhoval do rukou Bagnai. Obě podmínky musely vyjít pro skvadru Ducati zároveň, aby již dnes mohli slavit první jezdecký titul po 15 letech, kdy triumfoval Casey Stoner.

Ve 14. kole si Bagnaia vyšlápl na Bastianiniho v nájezdu do poslední zatáčky. Výjezd si 25letý rodák z Turína pohlídal a v nájezdu do kola číslo 15 opět vedl. První podmínka splněna, teď se všechny oči obrátily směrem na Bezzecchiho a jeho nápor na Quartarara. Časový rozdíl mezi těmito dvěma jezdci se bohužel pro naděje Ducati na předčasné oslavy počátkem 16. kole začal zvyšovat.
Bastianini se nehodlal vzdát a v závěru Velké ceny Malajsie se pokusil o manévr po vnějšku Bagnai skrz zatáčku 9. Viditelně rychlejší Bastianini si nicméně dával pozor, aby nedošlo k žádnému zbytečnému kontaktu.
Bagnaia nakonec proťal o 270 tisícin cílovou pásku jako první a zaznamenal své sedmé vítězství sezóny. Quartararo s necelou třísekundovou ztrátou dojel jako třetí. Svým solidním výkonem odložil korunovaci Bagnai až do Valencie, kde se poprvé po pěti letech definitivně rozhodne o novém šampionovi.
Tovární tým Ducati mohl alespoň oslavit v Malajsii titul v týmech. Jedná se o druhý celkový úspěch pro italskou značku. Titul mezi konstruktéry si zajistila již v Aragonii. Pokud získá Bagnaia ve Valencii alespoň dva body a stane se tím pádem šampionem, může se Ducati poprvé od své nejúspěšnější sezóny 2007 radovat z takzvané „trojkoruny“.
Výsledky Velké ceny Malajsie MotoGP (závod 19/20, 20 kol = 110,860 km; pouze top 10):
1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 40:14.332
2. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +0.270
3. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +2.773
4. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +5.446
5. Álex Rins (Špa., Suzuki) +11.923
6. Jack Miller (Aus., Ducati) +13.472
7. Marc Márquez (Špa., Honda) +14.304
8. Brad Binder (RJA, KTM) +16.805
9. Johann Zarco (Fra., Ducati) +18.358
10. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +21.591
Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2022 (po závodě 19/20; pouze top 10):
1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 258
2. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) 235
3. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 212
4. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 211
5. Jack Miller (Aus., Ducati) 189
6. Brad Binder (RJA, KTM) 168
7. Johann Zarco (Fra., Ducati) 166
8. Álex Rins (Špa., Suzuki) 148
9. Miguel Oliveira (Por., KTM) 138
10. Jorge Martín (Špa., Ducati) 136
Zdroj: MotoGP

Motorsport
Šestý závod sezóny ovlivnil déšť! VC Monaka přinesla několik dramat a překvapivé jméno na stupních vítězů
Šestý podnik letošní sezóny F1, tedy Velkou cenu Monaka, po vcelku klidném průběhu většiny závodu v posledních 25 kolech ovlivnil déšť! Fanoušci tak byli svědky nemalého dramatu. Další vítězství si připsal Max Verstappen, pro pódium si dojeli také Fernando Alonso a Esteban Ocon.

Šestý podnik letošní sezóny F1, tedy Velkou cenu Monaka, po vcelku klidném průběhu většiny závodu v posledních 25 kolech ovlivnil déšť! Fanoušci tak byli svědky nemalého dramatu. Další vítězství si připsal Max Verstappen, pro pódium si dojeli také Fernando Alonso a Esteban Ocon.
Úvod šestého podniku letošní sezóny Formule 1 nepřinesl žádné velké drama, ostatně jako například start dopoledního hlavního závodu F2. Z první příčky do Velké ceny Monaka odstartoval Max Verstappen, který svou vedoucí pozici udržel i po zhasnutí všech pěti světel.
Fernando Alonso zase ustrážil svou druhou příčku, byť jeho cílem bylo po startu zaútočit právě na pozici číslo 1. Jak tedy vypadalo pořadí startovního pole pro Velkou cenu Monaka?
Po startu se pořadí startovního pole příliš nezměnilo. Penalizaci v podobě pěti vteřin však inkasoval Nico Hülkenberg, který v průběhu prvního kola zavinil kontakt s Loganem Sargeantem.
Velmi brzy zastavil u svých mechaniků Sergio Pérez, který obul nejtvrdší specifikaci pneumatik. Po startu z poslední pozice v důsledku kolize v kvalifikace ale horko těžko něco vymýšlet. Po první deseti kolech vypadalo pořadí bodované desítky následovně – Verstappen, Alonso, Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc, Gasly, Russell, Cunoda, Norris.
V jedenáctém kole však došlo k dramatickému pokusu Carlose Sainze o předjetí Estebana Ocona. Španělský závodník ve službách Ferrari si ale v zatáčce číslo 10 ulomil element předního křídla.
V okruhu osmnáctém došlo k sérii několika předjetí, kdy v opravdu pomalém tempu jel Sargeant na Williamsu. V sekci Mirabeu jej po pěkném manévru předjel Kevin Magnussen, v La Rascasse se před pilota Williamsu dostali i Lance Stroll a Mexičan Pérez.
Úderem 32. kola začali jezdci zajíždět ke svým mechanikům. Postupně na nejtvrdší sadu pneumatik přešli Lewis Hamilton, Ocon, Sainz, Charles Leclerc nebo Pierre Gasly.
V 35. kole pak v šikaně za tunelem boural Pérez do Magnussena a poškodil si své přední křídlo, pochopitelně tak musel znovu do boxů.
Verstappen, Alonso, Gasly, Russell, Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc, Cunoda, Norris – takto vypadalo pořadí Velké ceny Monaka po 46 kolech.
O velké drama se postaral déšť
Úderem 53. kola se na okruh v Monaku přesunul mrak, který se nad horami vzdálenými zhruba čtyřiadvaceti kilometrů od tratě dlouho držel. A ten výrazným způsobem ovlivnil posledních pětadvacet kol Velké ceny Monaka.
Pro pneumatiky do přechodných podmínek téměř okamžitě ke svým mechanikům zajeli Valtteri Bottas a Stroll. V 55. kole sáhnul k velmi riskantnímu kroku Alonso, který i přes snášející se déšť přezul na střední sadu gum.
A jelikož se na trať snášelo čím dál více dešťových kapek a v Monaku bylo čím dál větší mokro, ukázala se tato volba jako velmi špatná. Celé startovní pole tak v průběhu dalších kol zajelo do boxů právě pro pneumatiky do přechodných podmínek. Stejně tak i Alonso, jenž i přes dva pit-stopy v krátké době zůstal druhý.
Velice později zajeli do boxů jezdci Ferrari Leclerc a Sainz. Ti se tak propadli pořadím dolů. Verstappen, Alonso, Ocon, Hamilton, Russell, Leclerc, Gasly, Sainz, Cunoda, Piastri – takto vypadalo pořadí bodované desítky v 57. kole.
O dvě kola později dokonce Magnussen s Pérezem přezuli na pneumatiky do extrémního mokra. Ještě předtím však první zmíněný oťukal několik bariér a zdí, poněvadž v těchto mokrých podmínkách zůstal jako poslední pilot na pneumatikách do sucha.
Problémy s mokrou tratí však měla řada jezdců, fanoušci přímo v Monaku a u televizních obrazovek tak viděli několik kontaktů jezdců s bariérami či zdmi, nebo také výjezdy mimo trať.
Pořadí bodované desítky se však do konce závodu příliš nezměnilo. Vypadl z ní ovšem Japonec Cunoda (AlphaTauri), který měl problémy s brzdami. Na deváté a také desáté místo se dostali piloti McLarenu Norris s Piastrim.
Konečné výsledky
Jak tedy skončil šestý podnik letošní sezóny F1? Vítězem se po přesvědčivé jízdě stal Verstappen, další pódium zaznamenal Alonso, skvělý výsledek v podobě třetího místa zaznamenal Ocon v barvách Alpinu.
To se vzhledem k průběhu letošní sezóny dá kvantifikovat jako překvapení, navzdory sobotní kvalifikaci si ale Ocon dojel pro výsledek, jehož základy postavil právě už v kvalifikaci.
Čtvrtý dojel Hamilton, pátý Russell, šestý Leclerc, sedmý Gasly, osmý Sainz, devátý Norris a bodovanou desítku uzavřel Australan Piastri.
Zdroj: F1 TV
Motorsport
Skvělá jízda českého závodníka ve Formuli 2! Roman Staněk po startu z poslední pozice dokázal bodovat
Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!

Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!
Úvod nedělního hlavního závodu Formule 2 mnoho vzrušení nepřinesl, ba právě naopak. Byť úzký městský okruh v Monaku svádí ke kolizím, zejména v juniorských kategoriích, start proběhl v poklidu.
Všechno dramatické se začalo dít až po prvních zastávkách v boxech, když nejprve v 19. kole byl vyhlášen stav virtuálního safety caru. Ze závodu totiž odstoupil Enzo Fittipaldi.
O tři kola později však v Monaku nastalo velké drama, když v pasáži před kasinem havaroval Jack Doohan. Jeho monopost navíc začal hořet, ředitelství závodu pochopitelně sáhlo po červených vlajkách a přerušení závodu.
To byl klíčový moment právě pro Romana Staňka, který si i s ostatními piloty, kteří před touto havárií u svých mechaniků ještě nezastavili, dojel pro čerstvé pneumatiky. Díky tomu si tak podržel svou osmou příčku.
Následně proběhl restart závodu, načež mezi osmým a devátým jezdcem v pořadí byla hned 30sekundová mezera. Staněk tak mohl jet bez obav, že se propadne pořadím dolů.
Do konce závodu už pak fanoušci v Monaku a u televizních obrazovek žádné předjetí neviděli. Pouze Victor Martins se kvůli penalizaci propadl na osmou příčku, Staněk tak poskočil na pozici číslo 7.
Český pilot ve službách týmu Trident ztratil na vítěze Vestiho lehce přes sedmadvacet vteřin. Na stupně vítězů se postavili také Théo Pourchaire a třetí Zane Maloney. Před Staňkem se na vyšších pozicích umístili ještě Richard Verschoor, Dennis Hauger a Kush Maini.
Staněk tak zaznamenal zatím svůj nejlepší výsledek ve Formuli 2, když si za sedmou příčku vyjel šest bodů. Nováček této kategorie je tedy momentálně po šesti závodech sedmnáctý s celkovým ziskem sedmi bodů.
Co je však pro něj ještě důležitější – Staněk dokáže vcelku pravidelně porážet svého týmového kolegu Clémenta Novalaka. Ten má zatím na kontě pouze dva body.
Zdroj: FIA Formula 2
Motorsport
Obrovské drama v Monaku! V infarktové kvalifikaci si to o pole position rozdalo několik jezdců. Kdo odstartuje z prvního místa?
Formule 1 měla dnes na programu kvalifikaci na svůj šestý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Monaka. A rozhodně se bylo na co dívat. Už v úvodu tohoto sobotního dějství boural Sergio Pérez, poté jsme mohli sledovat naprosto infarktový průběh. V neděli nakonec z pole position odstartuje Max Verstappen.

Formule 1 měla dnes na programu kvalifikaci na svůj šestý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Monaka. A rozhodně se bylo na co dívat. Už v úvodu tohoto sobotního dějství boural Sergio Pérez, poté jsme mohli sledovat naprosto infarktový průběh. V neděli nakonec z pole position odstartuje Max Verstappen.
První část kvalifikace přinesla už v jejím úvodu dramatickou podívanou. Průjezd první zatáčkou totiž nezvládl Sergio Pérez, který výrazně poškodil svůj monopost Red Bullu a do dalšího průběhu Q1 už tak nemohl zasáhnout.
Co se každopádně dalších odpadlíků týče, nepřinesla Q1 vlastně žádné překvapivé výsledky. Z prvního dějství do druhé části kvalifikace nepostoupili také Čou Kuan-jü, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen a Logan Sargeant.
První kvalifikační segment s časem 1:12.386 ovládl Max Verstappen před Júkim Cunodou a Alexanderem Albonem.
Druhá část kvalifikace
V Q2 viděli diváci přímo v Monaku, ale i u televizních obrazovek několik kontaktů s bariérami. To nicméně jen dokládá, že jezdci na tomto městském okruhu jeli opravdu hranu, což ještě více dokázali ve třetím dějství.
Cunoda při svém rychlém pokusu zablokoval svá kola, čímž zabránil kontaktu se zdí. Nárazu se však nevyhnuli Esteban Ocon a Lando Norris, přičemž druhý jmenovaný to odnesl poškozením monopostu.
Do poslední části kvalifikace nicméně se svými časy nestačili a nepostoupili Valtteri Bottas, Lance Stroll, Albon, Nyck de Vries a Oscar Piastri.
Velké drama v Q3!
Norrisův vůz však mechanici McLarenu stihli dát do pořádku a ten se tak mohl zapojit i do třetí části kvalifikace. Ta nakonec přinesla obrovské drama, když největší favoriti kvalifikace zajížděli jeden dechberoucí čas za druhým.
Jen několik vteřin před koncem vedl se svým úžasným časem Fernando Alonso, pro pole position si ale nakonec dojel Max Verstappen.
Ten ve svém posledním rychlém pokusu zajel čas v hodnotě 1:11.365 a do nedělní Velké ceny Monaka odstartuje z první pozice. Druhý nejrychlejší čas zajel legendární Španěl Alonso, který na úřadujícího mistra světa ztratil pouze 84 tisícin sekundy.
Do druhé řady se postaví Charles Leclerc a čtvrtý Esteban Ocon, jenž chvíli dokonce svým časem 1:11.553 útočil na pole position. Na prvním místě se v posledních minutách Q3 opravdu vystřídalo hned několik jmen.
Do šestého startovního slotu se v Monaku postaví Lewis Hamilton, který měl v průběhu třetí části kvalifikace také našlápnuto ke skvělému výsledku. Sedmý skončil Pierre Gasly, osmou příčku bere George Russell, devátou Cunoda a elitní desítku na startu VC Monaka uzavře Norris.
Zdroj: F1
-
Bojové sportypřed 2 dny
Je hotovo! Karlos Vémola oznámil, že po zápase s Attilou Véghem ukončí svou bohatou kariéru
-
Hokejpřed 2 dny
Hvězdy NHL na MS v Praze! Kanada pod podmínkou zápasů v hlavním městě přislíbila nejlepší hráče
-
Bojové sportypřed 4 dny
Smolař vsadil na výhru Vémoly nad Kinclem půl milionu! Po zápase mu zbyly oči pro pláč
-
Fortuna ligapřed 3 dny
Sparta má titul, od léta ale i starosti. Které opory by mohly tým opustit?