Spojte se s námi


Motorsport

Bagnaia triumfem v Malajsii sahá po titulu mistra světa! Quartararo třetím místem odkládá oslavy Ducati do Valencie

Francesco Bagnaia zvítězil v napínané Velké ceně Malajsie před svým krajanem Eneou Bastianinim. Motocykly Ducati doplnil na pódiu tovární jezdec Yamahy Fabio Quartararo.

Publikováno

dne

Francesco Bagnaia zvítězil v napínané Velké ceně Malajsie před svým krajanem Eneou Bastianinim. Motocykly Ducati doplnil na pódiu tovární jezdec Yamahy Fabio Quartararo. Sedmým vítězstvím sezóny získal Bagnaia slibný bodový náskok na Quartarara před závěrečným kláním ve Valencii. Pouze vítězství Francouze a fatální pochybení Itala v posledním závodě letošního MS může tento souboj o titul mistra MotoGP obrátit vzhůru nohama!

Situace v šampionátu před závodem

Mistrovství světa silničních motocyklů poprvé po třech letech zavítalo na malajský okruh Sepang, kde se uskutečnil devatenáctý podnik letošní sezóny. Francesco Bagnaia si před závodem držel 14bodový náskok na svého největšího soupeře v boji o titul Fabia Quartarara.

Jezdci tovární Yamahy nezbývalo již nic jiného, než zariskovat a pokusit se o zázrak na trati, která, stejně jako drtivá většina ostatních v letošním kalendáři, svou charakteristikou seděla strojům Ducati.

O korunu šampiona ještě mohli fantazírovat Aleix Espargaró na aprilii a Enea Bastianini na satelitní ducati. Jejich ztráta na čelo nicméně činila natolik, že by museli zvítězit a zároveň doufat v špatný den a formu jak pro Bagnaiu, tak pro Quartarara.

Nervy drásající první půle závodu pro Ducati

Pole position uzmul v sobotu ohromujícím kolem Jorge Martín z týmu Pramac Ducati. Po startu si Španěl udržel první místo. Za jeho záda se však neuvěřitelně vyjevil Bagnaia startující z devátého místa na roštu.

Quartararo po pádu v kvalifikaci také skvěle odstartoval, na konci prvního kola se pohyboval v top 5 a útočil na hondu Marca Márqueze. Espargaró se naopak propadl o pár pozic, Bastianini se po první zatáčce závodu zařadil za Bagnaiu na třetí místo.

První tři místa tak držely motocykly z Bologni. Martín si vytvořil sekundový náskok, Bagnaia s Bastianinim jeli těsně za sebou. Za nimi bojovala dvojice Márquez, Quartararo. Mistr světa sezóny 2021 předjel osminásobného šampiona vnitřkem do poslední zatáčky pátého kola a hned zatroubil směrem k jezdcům Ducati.

Quarataro nutně potřeboval skončit na pódiu, pokud jeho sok Bagnaia zvítězí. Ovšem v sedmém kole mu usnadnil práci Martín, jež havaroval v rychlé levotočivé páté zatáčce. Do vedení se tak rázem dostal Bagnaia. Bastianini se ho však držel jako klíště a mnohokrát to vypadalo, že pošle svůj stroj pod svého krajana.

Jedenácté kolo přineslo zásadní zvrat. Bastianini zvedl tep do výšin všem fanouškům a zaměstnancům Ducati, když předjel Bagnaiu do čtvrté zatáčky. Vedoucí muž MS se nehodlal vzdát, předjížděcí manévr však Bastianinimu prozatím nevrátil.

Týmová režie? Nevypadalo to tak

Zdálo se, že si Bastianini chtěl urvat vítězství jen a jen pro sebe. Velké množství prostřihů do garáží tovární Ducati a Gresini naopak naznačovalo, že představitelé těchto týmů nebyli natolik spokojeni s vývojem Velké ceny.

Quartararo si držel třetí místo, Marco Bezzecchi na ducati týmu VR46 se však nebezpečně blížil na záda rodáka z Nice. Pakliže by Bezzecchi předjel Quartarara a Bagnaia se vrátil do vedení, titul jezdců by se přestěhoval do rukou Bagnai. Obě podmínky musely vyjít pro skvadru Ducati zároveň, aby již dnes mohli slavit první jezdecký titul po 15 letech, kdy triumfoval Casey Stoner.

Ve 14. kole si Bagnaia vyšlápl na Bastianiniho v nájezdu do poslední zatáčky. Výjezd si 25letý rodák z Turína pohlídal a v nájezdu do kola číslo 15 opět vedl. První podmínka splněna, teď se všechny oči obrátily směrem na Bezzecchiho a jeho nápor na Quartarara. Časový rozdíl mezi těmito dvěma jezdci se bohužel pro naděje Ducati na předčasné oslavy počátkem 16. kole začal zvyšovat.

Bastianini se nehodlal vzdát a v závěru Velké ceny Malajsie se pokusil o manévr po vnějšku Bagnai skrz zatáčku 9. Viditelně rychlejší Bastianini si nicméně dával pozor, aby nedošlo k žádnému zbytečnému kontaktu.

Bagnaia nakonec proťal o 270 tisícin cílovou pásku jako první a zaznamenal své sedmé vítězství sezóny. Quartararo s necelou třísekundovou ztrátou dojel jako třetí. Svým solidním výkonem odložil korunovaci Bagnai až do Valencie, kde se poprvé po pěti letech definitivně rozhodne o novém šampionovi.

Tovární tým Ducati mohl alespoň oslavit v Malajsii titul v týmech. Jedná se o druhý celkový úspěch pro italskou značku. Titul mezi konstruktéry si zajistila již v Aragonii. Pokud získá Bagnaia ve Valencii alespoň dva body a stane se tím pádem šampionem, může se Ducati poprvé od své nejúspěšnější sezóny 2007 radovat z takzvané „trojkoruny“.

Výsledky Velké ceny Malajsie MotoGP (závod 19/20, 20 kol = 110,860 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 40:14.332

2. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +0.270

3. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +2.773

4. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +5.446

5. Álex Rins (Špa., Suzuki) +11.923

6. Jack Miller (Aus., Ducati) +13.472

7. Marc Márquez (Špa., Honda) +14.304

8. Brad Binder (RJA, KTM) +16.805

9. Johann Zarco (Fra., Ducati) +18.358

10. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +21.591

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2022 (po závodě 19/20; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 258

2. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) 235

3. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 212

4. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 211

5. Jack Miller (Aus., Ducati) 189

6. Brad Binder (RJA, KTM) 168

7. Johann Zarco (Fra., Ducati) 166

8. Álex Rins (Špa., Suzuki) 148

9. Miguel Oliveira (Por., KTM) 138

10. Jorge Martín (Špa., Ducati) 136

Zdroj: MotoGP

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.